Forum gildi Legion of Chaos w World of Warcraft
Rasy, które mogą wziąć tę klasę:
- Human
- Gnome
- Forsaken
- Orc
- Blood Elf
Może nosić zbroje:
- cloth
Może używać broni:
- 1-hand sword
- staff
- dagger
- wand
Przedmową warto zaznaczyć, iż Warlockowie to poczarniała forma magów, którzy w żądzy większej siły poświęcili się przyzywaniom demonów i mrocznych mocy. Burning Legion składał się z ogromnych ilości Warlocków, a jednym z najpotężniejszych (wśród śmiertelników) był ork Gul'dan zwerbowany przez Kil'jaedena do Legionu.
Warlock to pan mrocznej magii, przywoływacz demonów i niszczyciel wszystkiego co prawe. Jest to postać, która bez swojego demona jest o wiele słabsza, ale wraz z nim dobrze poprowadzona jest wyjątkowym wyzwaniem. Grając nią należy pamiętać, że nie steruje się jedną postacią, ale dwoma. Przywołaniec to nie miły dodatek, tylko druga połowa klasy. Warlock to jeden z najgorszych wrogów maga głównie ze względu na swego demona Felhuntera oraz Spellstone (niweluje wszystkie efekty magii na sobie i absorbuje pokaźną ilość obrażeń od magii).
Warlock posiada następujące atrybuty:
- Affliction - głównie klątwy oraz DoT-y. Affliction to wysysanie z wroga życia, many oraz zadawaniu mu obrażeń co pewien odstęp czasu - powolne zabijanie przeciwnika. Bardzo przydatne w PvE ze względu na niskie zapotrzebowanie na manę. Ostatni w drzewku talent daje nam możliwość wysysania z demona many, co przydaje się podczas farmowania mobów. Affliction build to najszybszy sposób na bicie expa, bezkonkurencyjny pod tym względem aż do poziomu 40.
- Demonology - atrybut poświęcony głównie demonowi Warlocka, chociaż kilka talentów stąd nie odnosi się do niego - np. Demonic Embrace, które przydatne może być dla każdego locka. Znajdują się tu również talenty polepszające działanie Spellstone'ów, Healthstone'ów i Firestone'ów. Talent, dla którego warto iść w te drzewko to Soul Link (30% obrażeń zadawanych Warlockowi przechodzi na demona, ponadto oboje zadają 3% obrażeń więcej) oraz Master Demonologist (zależnie od tego jakiego demona trzymamy przy sobie - otrzymujemy różne znaczące bonusy jak np. +60 resistów).
- Destruction - atrybut koncentrujący się na zadawaniu obrażeń, jak najszybciej i jak największych, z dużym naciskiem na czary ogniowe. Mimo tego, większość Warlocków PvP nie inwestuje w całe drzewko lecz podąża tylko drogą do Ruin (zwiększa o 100% obrażenia z criticalów czarów). Build oparty o Destruction to wysysacz many dla Warlocka, dlatego na PvE często wypierany jest przez build Affliction. Warlock posiada dwa czary AoE, które są jednocześnie channeled DoT-ami: Rain of Fire, który przydaje się w instance'ach oraz Hellfire, który może zabić osobę, która to rzuca (bardzo pomocne jest tu Sacrifice).
PLUSY:
- kompan-demon, co dwie głowy to nie jedna
- crowd control - jeśli zwabi się za dużo wrogów, istnieje wiele sposobów na zapanownaie nad tym tłumem
- niewielki downtime - dzięki skillom, które odnawiają manę, znacznie zmniejsza się czekanie między kolejnymi walkami
- "darmowe" mounty - na 40 i 60 lvl Warlock otrzymuje questy na zdobycie mounta przeznaczonego wyłącznie dla jego klasy
- możliwość samowskrzeszenia za pomocą Soul Stone (o ile rzuci się to przed śmiercią) dowolnego członka drużyny
MINUSY:
- do wielu czarów (mi.n przywoływania demonów) potrzebny jest Soul Shard (do zdobycia takowego trzeba zabić odpowiednim czarem wroga, który daje nam doświadczenie lub honor)
- potrzeba jednoczesnego kontrolowania dwóch postaci na raz (Warlock + demon)
- wszystkie AoE są chennelowane (ataki wrogów szybko je przerywają), co sprawia, że są mało użyteczne w farmieniu (chyba, że użyte razem z Sacrifice Voidwalkera)
Offline